De duizelingwekkende mobiele cijfers van 2013

Iedere december vliegen de cijfers je om de oren. Van pinbetalingen tot kerstboomverkopen. We doen graag een mobiele duit in het zakje.

  • Hoe lang loeren we dagelijks naar onze smartphone?
  • Wat doen we dan precies?
  • Hoe verhoudt zich dat tot onze andere mediaconsumptie?

Super Monitoring zette het op een rij. De mobiele groei houdt aan. Dat bevestigen de cijfers en conclusies rond online sales:

  • 80% van de mensen denkt het komend jaar via hun mobiel een aankoop op het web te doen.
  • Geen voor mobiel geoptimaliseerde site? Dat kost een winkeldag omzet per week.
  • Een zaak met rammelende mobiele site aanbevelen? No way, zegt 60%.

Doe meer met mobiel ín winkels

Dat schreeuwen de cijfers. Misschien een goed voornemen voor komend jaar? 80% zegt tijdens het (offline) shoppen mobiel te zoeken naar extra info. Vooral prijsvergelijken en reviews checken zijn populair. Een kwart doet de aankoop vervolgens zelfs online, niet in de ‘fysieke’ winkel.

Mobiel adverteren

Je zou denken dat we door het dagelijkse (mobiele) informatiebombardement aan advertentieblindheid lijden. Toch is het niet erg verrassend dat eenderde van de advertentie-opbrengsten van Facebook uit mobiele advertenties komt.

Wel verbazingwekkend zijn de succesgetallen van andere mobiele advertenties. Bij zulke cijfers sluiten advertenties zeker bovengemiddeld aan op het interessegebied van gebruikers, aangezien de meeste ads worden gezien in een app of zoekmachine.

Mobiele cijfers

Bij het zien van een mobiele advertentie:

  • klikt 70% door naar de site van de adverteerder.
  • neemt de helft de zaak op in de offline shoproute.
  • drukt 40% procent op de bel me nu-knop.

Goed, je kan zo nog wel even doorgaan. Check de infographic zelf. Hij is bijna 3 meter lang, maar de moeite van het scrollen waard.

Infographic mobiel

Bron: Super Monitoring