Altijd een bemoedigende uitkomst: ook in 2013 blijven de online tekstschrijvers aan het werk. Als dat tenminste mag blijken uit een onderzoekje onder 357 marketingpro’s. Zo’n 25% zegt dit jaar méér in contentmarketing te investeren. Interactie is hun sleutelwoord.
Da’s natuurlijk mooi, maar niet bepaald verrassend en nieuw. Het is ook dit jaar een gegeven. Zakelijke blogs, campagnes op social media, online communities: ze richten zich op de gewenste interactie met ‘de klant’. Positief voor de tekstschrijver, want alles vraagt content.
Mooi beeld
Bekijk hieronder de infographic van Lewis PR en Multiscope die de resultaten van het onderzoek visualiseert. Ook interessant is Nielsens social media report over 2012. Dat geeft een mooi beeld hoe die gezochte interactie met klanten ook tot stand komt in 2013.
Zo stimuleren we klantretentie, terwijl die klant met de smartphone vanaf de wc twittert. Of wezenloos zappend op de bank ligt, met een tablet binnen handbereik. Dat zou een interessantere visuele vertaling opleveren van de marketingplannen voor 2014…