5 boeken die iedere onlinecopywriter gelezen moet hebben

“Die heeft vast wel eens een boek gelezen”, zei een vriend laatst. Want boeken lezen, dat vindt hij behoorlijk interessant. Wil je ook interessant zijn? En nog wat opsteken over onlinecommunicatie? Dan hebben we vijf tips voor je.

1. Steve Krug, Don’t make me thinkdontmakemethink
Een klassiekertje. Legt je heel goed uit wat usability is. En waarom dat belangrijk is. Best oud, maar mag eigenlijk niet ontbreken.

Lees wel de herziene versie, die heeft wat recentere voorbeelden.

2. Karen McGrane, Content Strategy for Mobile
Een goede website runnen, da’s al een hele klus. Maar ook zorgen dat je een zinnige mobiele aanpak hebt voor je content?

Hoe dat werkt, legt McGrane uit in dit boekje. Je bent er zo doorheen.

3. Luke Wroblewski, Mobile Firstmobilefirst
Loek wie? Ja, zeg dat maar eens vijf keer snel achter elkaar. Wroblewski beschrijft waarom en hoe je een mobile first-strategie kan volgen.

Leest leuk, al is het hier en daar even doorbijten.

4. Daniel Kahneman, Ons feilbare denken
Wil je effectief in het brein van je doelwit kruipen, dan ken je Kahneman. Verhelderende, soms schokkende inzichten over onze manier van denken.

Hier en daar gedateerd en misschien zelfs achterhaald. Soms best taaie kost.onsfeilbaredenken

Maaaaar, maakt je rete-interessant op verjaardagen.

5. Robert Cialdini, Influence
Jahaaaa, die ken je waarschijnlijk al. Maar deze moet je gewoon hebben gelezen. Net als het bovenstaande werk. De zes principes van Cialdini kun je heel goed gebruiken in je onlinecommunicatie.

Lekker leesbaar, leuk om mee te testen.