Zou het de crisis zijn? Moet haast wel. Onlangs lanceerde reclamebureau CCCP de Slogan Centrale. Drie ideeën voor € 250, waaruit de klant de beste slogan mag kiezen.
Ideaal voor het mkb en zzp’ers. In no-time een kekke pay-off naast je logo. Zonder factuur met vele nullen.
Je vraagt je af waar ze ’t bij CCCP van doen?
Nergens van. Zo’n slogan kwam, komt en zal altijd opkomen als kakken. Kwestie van een geniale ingeving. De een heeft die nou eenmaal wat meer dan de ander. Daarom werken we ook niet allemaal als copywriter bij een reclamebureau.
Bedenken van een slogan
Het mooie aan dit initiatief van CCCP is dat ze de totstandkoming van een slogan (of pay-off) ontdoen van die mysterieuze zweem. Dat het bedenken ervan gewoon niet eenvoudig en snel lijkt te kunnen. Hun Slogan Centrale brengt het proces terug tot de kern. Voor wie tijd geld is. En dat geld doorgaans eigen geld.
Niet origineel
Als concept is de Slogan Centrale geen geniale ingeving. Slogan.nl regelt het ook al praktisch online voor je. De Slogan Centrale gaat slim onder hun prijs zitten. En verwelkomt nieuwe klanten op een bijzonder fraaie website.
Oude rot in het vak, Martijn Horvath, bestiert de Slogan Compagnie. Zijn website is alleen al een bezoek waard vanwege het verhaal achter een aantal van die overbekende slogans. Zoals van de Belastingdienst (“Leuker kunnen we het niet maken. Wel makkelijker.”) en voor de introductie van de euro (“De euro wordt van ons allemaal.”).
Tips voor een slogan
Maar wat als je het nu helemaal zelf wil doen? Bekijk dan dit filmpje met 5 handige tips.
Of… kopieer vanaf stap 2 het sloganbestelformulier van de Slogan Centrale. Dat bestrijkt zo ongeveer alles waar doorgaans de nodige klantsessies met sloten lékkere koffie overheen gaan.
Slogans voor gratis!
Natuurlijk is er ook nog de gratis variant. Een beetje slogangenerator doet immers wonderen. Neem bijvoorbeeld Sloganizer.net. Mochten we ooit de Duitse markt betreden, dan overwegen we:
- “Mit Copydogs lacht das Leben”
- “Jede Frau hat was von Copydogs”
- “Copydogs ist das Häubchen auf dem Sahne-Törtchen”
Alleen nog even de beste kiezen. Succes verzekerd. En € 250 uitgespaard.
Het blijft crisis.