Mobile first, adaptive content, responsive content. Ze behoren inmiddels tot het idioom van iedere internetprofessional. We weten immers aan welke opmars mobiel bezig is.
Alsmaar meer content consumeren we op kleinere schermen. Dat doet wat met die content en dus met je copy.
Effect van kleiner scherm
Apple houdt het nog overzichtelijk met een handvol iPhones en iPads. Maar wat te denken van Googles Android? Dat draait op tig mobile devices van uiteenlopende merken. En dan heb je nog Windows en Black-haha-berry.
Hoe weet je hoe je website op smartphone X of tablet Y eruitziet? Heeft Chrome een superhandige feature voor.
In 5 stappen weten hoe je site op een mobile device oogt
- 1. Klik in Chrome op het hamburgertje rechts naast de adresbalk.
- 2. Klik onderaan op ’Meer hulpprogramma’s’.
- 3. Klik op ’Hulpprogramma’s voor ontwikkelaars’.
(Schrik niet, rechts verschijnt een scherm voor nerds. Met HTML-code enzo.)
- 4. Klik boven de code op het smartphonetje.
- 5. Onder het webadres kun je nu het gewenste device selecteren.
Proef op de som met de iPhone 6, Galaxy S4 en Nexus 5
Zie je gekke dingen voor je eigen site? Optimaliseren die handel!