Zakelijk bloggen, welk bedrijf doet er nog niet aan? Genoeg. Gelukkig zien wel steeds meer organisaties er het nut van in.
Een blog is namelijk een ideaal instrument om in te zetten voor contentmarketing. Nog niet overtuigd? Drie goede redenen om als bedrijf te gaan bloggen:
- SEO: artikelen die aansluiten op het zoekgedrag van potentiële klanten
- Social media: makkelijker inspelen op sentimenten die rondgaan op Twitter of Facebook
- Transparantie: hoger management dat bijvoorbeeld een kijkje in de keuken geeft
Eén goede reden om niet te gaan bloggen:
- Er is geen budget voor een professionele tekstschrijver
Helder format
Voor de waaghalzen die het wel zonder ervaren tekstschrijver willen proberen: bekijk onderstaande infographic van Business2Community. Het biedt een helder format, zodat je een start kunt maken. Begin vooral met bloggen en ontdek wat werkt. Wat wordt goed gelezen, gedeeld, beoordeeld? Wat maakt reacties los? Kortom, wat is voor jouw bedrijf de perfecte blogpost?
Valt het schrijven in de praktijk toch wat tegen? Dan weet je ons te vinden.