Okee, het is een Amerikaans onderzoek. Maar de bevindingen van BuzzStream geven een prima indruk van hoelang we wat en wanneer aan webcontent bekijken.
Je content op de juiste manier, op het juiste moment aan de juiste doelgroep uitserveren, daar draait het om. Tenzij je effectieve communicatie natuurlijk niet belangrijk vindt.
Gekeken is naar hoe 3 verschillende generaties omgaan met content:
- Babyboomers: geboren tussen 1946 en 1964
- Generatie X: geboren tussen 1965 en 1980
- Millennials: geboren tussen 1981 en 1997
De 5 belangrijkste lessen
Speciaal voor contentmarketeers en tekstschrijvers.
1. Babyboomers zijn de contentveelvraten
Een kwart van de babyboomers besteedt 15 tot 20 uur per week aan het bekijken van content.
2. Millennials denken mobiel
Het is geen verrassing, jongeren zitten vastgelijmd aan hun smartphone. Voor een kwart van hen doet het er niet toe hoe je website oogt in een desktopversie. Die zien ze nooit.
3. Babyboomers zijn ochtendmensen, de rest leeft ’s avonds
Wanneer publiceer je fresh content? Wanneer deel je die? Als de meerderheid van jouw doelgroep online is.
4. Blogcontent is het populairst
Maar hoe pak je dat dan aan met een blog? Nou, zo dus.
5. Tekstschrijvers opgelet: 300 woorden is genoeg
Overigens ook een prima lengte voor een SEO-tekst. Google ook weer blij.
En jij?
Herken jij jezelf hierin?