Copydogs’ Oudejaarsconference

Oliebollen. Bohemian Rhapsody. Theo Maassen. Aftellen. Gelukwensen. Champagne. Gillende keukenmeiden. Honderdduizendklappers. Oudjaarsfik. Feesten. Weinig slapen. Koppijn. Garmisch Partenkirchen. Nog meer koppijn.

En 2014 is echt begonnen.

Terugblik

Tot die tijd kijkt Copydogs terug aan de hand van de populairste blogposts van 2013. En wensen Jesse Pouw, Jan de Zeeuw en Olivier ten Kate jou een prachtig nieuwjaar.

Top 10 van 2013

10. Zet in twee stappen mobiel op één (12 juni)
“De customer journey moet mobiel zeker vlot verlopen. De tekstschrijver is een van de reisleiders.” Ontdek hoe je mobile first implementeert…

9. Esthetiek, je weet toch! (7 juli)
“Wij tekstschrijvers verschillen soms met onze opdrachtgevers van mening. Bakkeleien over woordkeuze, volgorde. Zelfs over grammatica.” Lees waarom…

8. SEO-schrijven: niet krampachtig keywords krabbelen (12 augustus)
“Eigenlijk zijn SEO-teksten ‘n eitje. Dus schud jezelf wat los, ontspan je schouders, kraak je nek en schrijf relaxed.” Check de handige infographic…

7. Mag ik online wél jij tegen u zeggen? (23 juli)
“Jij wilt vast een persoonlijke band met je klant. Overal tutoyeren dus. Hoe reageert je doelgroep als je online overschakelt van ‘u’ naar ‘jij’?” Bekijk de 4 mogelijkheden…

6. Volg de kikker: steengoede storytelling (21 maart)
“Vertel je een verhaal, dan kun je dat maar beter zo goed mogelijk doen. Ik stuitte op voorbeelden van achterhaalde én steengoede storytelling.” Kijk de 2 video’s…

5. Meer conversie met micro-copy (4 juni)
“Micro-copy is geen barrage, maar een kort salvo van woorden. Soms is het er maar één. Een treffer die elke weerstand wegneemt.” Bekijk de 7 voorbeelden…

4. 5 tips voor het schrijven van een doeltreffende call-to-action (1 oktober)
“Of het nu gaat om een webpagina van ruim 300 woorden of short-copy van slechts 300 karakters, vaak werk je toe naar een call-to-action.” Lees hoe die beter converteert…

3. De 4 schrijfstijlen die elke tekstschrijver moet beheersen (28 mei)
“Tekstschrijvers zijn van alle markten thuis. Naar eigen zeggen, tenminste. Hoe vertel je overtuigend dat je kan schrijven?” Lees de 4 voorbeelden…

2. IJzersterke tips voor magnetische meta-descriptions (14 januari)
“De meta-description is een pitch. In slechts 155 karakters. Waar je potentiële bezoekers verleidt om een webpagina te bezoeken.” Bekijk de 5 stappen…

1. Een goede pay-off zegt waar ’t op staat (4 maart)
“Hoe scherper je pay-off, hoe beter mensen je begrijpen en hoe makkelijker ze je onthouden.” Test het zelf…